30 Haziran 2014 Pazartesi

Google akıllı saatleri ele geçirdi

Akıllı saatlerde Google iddiasını ortaya koymaya başlıyor.
Akıllı telefonlarda olduğu gibi üreticilere açık kaynaklı olarak sunulan akıllı saat işletim sistemi Android Wear, birçok üretici tarafından tercih edilmeye başlandı. Bu modeller arasında arasında yer alan Motorola'nın Moto 360, LG’nin G Watch ve Samsung'un Gear Live modelleri yer alıyor. Ancak bunu işletim sisteminin açık kaynaklı olarak üreticilere sunulması, büyük küçük birçok şirketin ürettiği akıllı saat modellerinde Android Wear kullanacağı anlamına geliyor. Akıllı telefonlarda da aynı stratejiyi izleyen Google, akıllı telefon işletim sistemlerinde izlemişti ve pazar payı lideri olmayı başarmıştı. Google, akıllı saatlerde de aynı strateji izleyerek bu pazarda erken bir birincilik ilan etmiş olacak. Şirketin en sıkı rakibi olan Apple’ın akıllı saat pazarına girmekte geç kalmasıysa Google’ın eline önemli bir koz verecek.

"15 MİLYON SAAT SATILACAK"
Şu anda akıllı saat pazarında Android işletim sisteminin önemli bir pay sahibi olmaya hazırlanıyor. Android tek rakibiyse Samsung’un işletim sistemi olan Tizen. Buna karşılık Android, pazardaki akıllı saatlerde yer alıyor. Akıllı saat pazarındaysa bu yıl 15 milyon adetlik satış gerçekleşmesi bekleniyor. Bu rakamın ise 2015 yılnda 40 milyon 2016 yılındaysa 80 milyon adet seviyesine gelmesi paylaşılan rakamlar arasında.

Bu konuya benzer yazılar için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

 
web ve teknoloji dünyasında olup bitenlerle ilgili kendi halinde bağımsız bir blog. Powered by Blogger