2 Ağustos 2016 Salı

53. Uluslararası Troia Festivali İptal Edildi!

Çanakkale 53. Uluslararası Troia Festivali İptal Edildi!
Çanakkale Belediye Başkanı Gökhan'dan Uluslararası Troia Festivalinin İptaline İlişkin Açıklama...

Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, düzenlediği basın toplantısında 53. Uluslararası Troia Festivalinin bu yıl gerçekleştirilemeyeceğini ancak bununla birlikte çeşitli sanatçıların kentlilerle buluşturulacağını kaydetti.

Konuya ilişkin Meclis Salonunda basın mensuplarıyla bir araya gelen Başkan Gökhan, Festivalin 1963 yılında Çanakkaleli girişimcilerin önderliğinde başladığını ve her yıl Ağustos ayı itibariyle gerçekleştirildiğini belirterek sözlerine başladı. İlk yıllar sanatsal ve kültürel etkinliklerin yanı sıra ticari etkinliklerin de yapıldığını kaydeden Başkan Gökhan, yıllar içinde Festivalin dönüştüğünü, kültür ve sanatın ön plana çıktığını söyledi. Başkan Gökhan, “Biz de her yıl artan bir ivmeyle daha ziyade özgün sanatçıları kente sunmaya çalıştık. Çok da beğeni kazanıyordu. Etkinlikleri ücretsiz bir şekilde kentlilerle buluşturduk. Herkes, bir araya gelerek beğendikleri sanatçıları izleme fırsatı buluyordu. Dünyaca ünlü sanatçıları da ağırladık. Başka şehirlerden etkinlikleri izlemeye gelenler vardı. Festivale, Uluslararası bir nitelik kazandırmaya çalıştık” dedi.

53. Uluslararası Troia Festivali ile ilgili tüm hazırlıkların yıl içinde tamamlandığını ve bazı sanatçıların duyurusunun da yapıldığını belirten Başkan Gökhan, bu süreçte 15 Temmuz darbe girişimi ile karşı karşıya kalındığını dile getirdi. Başkan Gökhan, “Bu olayda çok sayıda şehidimiz var. Ben tekrar, yaşamını yitirenlere Allah’tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum. Elbette, bizi şoke etti böyle bir girişimle karşı karşıya kalmak. Tüm kentlerde bu girişime karşı duruldu. Birlikte olduğumuz noktasında bir irade oluşmaya başladı. Bundan sonrası için de Türkiye Cumhuriyeti devletinin kuruluş felsefesi ve kuruluşuna katkı veren anlayışın bu ülkede birlik ve bütünlüğümüzü sağlamasını diliyorum” dedi.

Ülkenin bugünkü şartlarında festival düzenlenmesinin uygun görülmediğini kaydeden Başkan Gökhan, “Festival kapsamında Homeros Bilim, Kültür ve Sanat Ödülünün verileceği, insan hakları, şiddet ve çevre konularında aktivist duruşu ile tanınan Joan Baez gelmekten feragat etti. Yine, Yunanistan’dan Eleni Karaindrou gelemeyeceğini bildirdi. Bu arada, Çimenlik Kalesindeki konserlere de izin verilmeyeceği bildirildi bize Boğaz Komutanlığı yetkilileri tarafından. Bunları göz önüne aldığımızda, ülkenin bugünkü şartlarında sistematik bir festival yapmanın bu yıl için pek anlamlı olmadığını düşündük. Bunun tersi söylemler de oldu; ‘İnsanların moralleri yerine gelsin, festivalimizi yapalım’ diye düşünenler oldu. Onlara da saygı duyuyorum ama burada sistematik bir konser, sanat etkinliğini şuanda kaldıracak durumda olmadığımızı gözledik” diye konuştu.

Demokrasiye Giden Yol Kültür ve Sanatla Aydınlanır

Sanat ve kültürün önemine de değinen Başkan Gökhan, demokrasiye giden yolun, kültür, sanat ve sosyal yaşamın canlılığından geçtiğini de belirterek, çeşitli sanatçıların kentte ağırlanacağını da sözlerine ekledi. Başkan Gökhan, “Festivalimizin sistematik bölümlerini yapmaktan vazgeçtik ama halkımızı bir araya getirecek, ortak duygulara hitap eden sanatçıları kentimize getirmeyi yeğledik. Bu kapsamda 13 Ağustos’ta Özgürlük Parkında Selda Bağcan’ı ağırlayacağız. Darbeye karşı bir motif olarak görüyorum Sayın Selda Bağcan’ın felsefesini. Umarım güzel mesajlar verecektir. Bunun dışında 20 Ağustos’ta yine Özgürlük Parkında Burhan Öcal ve Trakya All Stars’ı ağırlayacağız” dedi.

Başkan Gökhan, süreç içerisinde başka sanatçıların da ağırlanacağını, bununla birlikte 24 Eylül-6 Kasım tarihleri arasında gerçekleşecek olan 5. Uluslararası Çanakkale Bienalinin de iptal edilmeyeceğini de belirtti.

Festivalden Mektup Var!

Başkan Gökhan, açıklamalarının sonunda ise kentlilerle de paylaşılacak olan Troia Festivalinin mektubunu okudu. Troia Festivalinin mektubu ise şöyle;

Ben TROİA FESTİVALİ

Ben TROİA FESTİVALİ. 53 yaşındayım. Bugüne kadar hep siz konuştunuz, ben dinledim. Bu sene konuşamayacağınıza göre şimdi lütfen siz beni dinleyin.

Ben TROİA FESTİVALİ. Birkaç Çanakkaleli’nin elinde umutla dünyaya geldim. Yıllarının yalnızca 36 gününü savaşsız geçirmiş bir dünyada, inatla her yıl “BARIŞ” dedim. Afişlerimde bazen atlarla, bazen kuşlarla davet ettim sizleri. Lakin her sene kelebekler gibi kısa, ama çok güzel oldu ömrüm.

Ben TROİA FESTİVALİ. Sesim en son 1980’de darbeyle kesildi. Bu yıl da yine aynı sebeple iptal edildim. Bu yıl şarkılar yok, sahneler sessiz, Troia’nın amfisinde yükselen barış sesleri suskun. Adını aldığım Troia depremlerle, bense darbe girişimiyle sarsıldım. Sadece meclisimiz ve insanlarımız değil ben de bombalandım.

Ben TROİA FESTİVALİ. Gördüm ki insanlarınız Troia’nın surları gibi güçlü, silahlara karşı dirençli. Ama Schilieman gibi değerlerinizi çalanlar da olmuş. Hilekârlar Troia Atı’ndan farksız, Troia gibi sizi ve beni yok etmeye çalışanlar aramızdaymış.

Ben TROİA FESTİVALİ. Troia’ da kurbanlar sundu Büyük İskender. Fakat bugünkü gibi kurban edilmedi bu topraklarda insanlar. Fatih Sultan Mehmet de geldi adımı aldığım topraklara. Vazgeçmemişti hiç herkes için adaletten, hoşgörüden, onun için cihan imparatoru değil miydi zaten. Bir de “Hektor’ un öcünü aldık” diyen Mustafa Kemal Atatürk geçti Troia’ dan. Zalime karşı mazlumun öcünü almış, o büyük insan.

Ben TROİA FESTİVALİ. Bombaların gümbürtüsü, barış şarkılarımın sesini kesinlikle kısamaz. Kuşlarımın uçtuğu yerde, bomba taşıyan uçaklar asla uçamaz. Darbeler, savaşlar ve baskılar, çocuklarımın gülüşünü hiçbir zaman susturamaz. Lakin böyle bir durumda festivalim demeye de içim elvermez. Daha “Barışçı” daha “Demokratik” bir ülke özlemiyle, önümüzdeki yıl “Özgürlüklerin ve Barışın Kenti” Çanakkale’de buluşmak üzere…

BARIŞLA KALIN.

kaynak

Hiç yorum yok:

Popüler Yayınlar

 
web ve teknoloji dünyasında olup bitenlerle ilgili kendi halinde bağımsız bir blog. Powered by Blogger